Suntem la cel de al doilea „episod” din noul nostru editorial numit „Beats By„, ce este destinat promovării producătorilor din țara noastră. Pentru că în România sunt foarte mulți producători talentați, ne-am gândit să realizăm un proiect prin care să vă prezentăm cele mai recente proiecte realizate de ei, dar care să cuprindă și un interviu despre începutul carierei, mai multe detalii despre viitoare proiecte și alte detalii interesante.

De data aceasta îl avem ca invitat pe ILLusionist, ce şi-a început cariera în acest domeniu al producţiei prin 2008, cu ajutorul lui ZiQ, ce i-a arătat cum stă treaba cu realizarea instrumentalelor. Iar de pe vremea aceea şi până în prezent ILLusionist a evoluat spre un nivel recunoscut de artiştii cu nume din ţara noastră, producătorul colaborând cu ei. Face parte dintr-o trupă numită B.R.I.C.ADA, ce poartă numele celor patru artişti aflaţi în ea şi anume Biotic, Reckaze, ILLusionist şi Cino. Până în prezent, aceştia au un L.P. lansat în 2011, care se numeşte „Conexiuni” şi poate fi descărcat gratuit. ILLusionist mai face parte şi dintr-ul label numit Blue Bottle Records, acesta pregătindu-se să lanseze alături de acest label un E.P. cu invitaţi de afară.

ILLusionist pot să vă mai spun că a apărut şi la Ştirile PRO TV, datorită piesei ce beneficiază şi de videoclip „515800„, în care se arată imagini din traficul Sebeşului, cauza fiind lipsa centurei ocolitoare a oraşului.

Interviu ILLusionist @ BlackSheepSound

mSc: Fiecare avem un început în cariera noastră, care este începutul tău? Ce te-a determinat să alegi calea producţiei?

ILLusionist: Ca orice tânăr de 14-15-16 ani, am auzit și eu câteva piese de rap și am zis că vreau să mă bag în această treabă. Am început să scriu versuri și în același timp voiam să învăț și să fac instrumentale. Am început să adun cât de multe sunete de tobe încă de atunci și să fiu un pic atent cum fac alții, să aflu tehnici, etc.

mSc: Cum ai trăit momentul în care ai realizat primul beat? Şi pentru cine ai lucrat unul prima dată?

ILLusionist: Eu fac cam acelaşi lucru de când m-am apucat şi până în ziua de azi, atât doar că astăzi am mai aflat mici scheme care pot să îmbunătăţească produsul final. Primele beaturi le-am lucrat pentru prieteni, gen Cino. Cred că primul MC care m-a contactat pentru un instrumental, încă dinainte să ştie prea multă lume de mine, a fost creTzu. Piesa în cauză e „creTzu – Cupa şi campionatu ft. Horia„.

mSc: Cu ce soft ai început producţia muzicală şi ce foloseşti în prezent?

ILLusionist: Am început cu Sony Sound Forge şi Sony Acid. Nu prea ştiam mare lucru pe acolo sau ce ar trebui să fac, dar am făcut vreo 10 beaturi. Pe la sfârşitul lui 2008, după ce ZiQ mi-a arătat un pic cum face el treaba în Fruity Loops, am ales să folosesc şi eu Fruity Loops, pentru că mi s-a părut prietenos şi uşor de folosit. Îl folosesc şi în prezent şi pot să spun că sunt mulţumit de el.

mSc: Care este diferenţa dintre Fruity Loops şi Cubase? Ce plusuri sau minusuri au fiecare şi care l-ai recomanda?

ILLusionist: Fruity Loops are mici minusuri pentru că el din fabrică nu are mare lucru pe el, nici sunete mișto nu prea are, nici posibilități de a face un mix foarte bun, cică nu prea îți dă, în schimb are un mare avantaj, acceptă cam orice VST / plugin. Plus de asta, unde mai găsești program de muzică ce ocupă 200 MB? Pentru cineva care lucrează cu sampleuri, sau pentru cineva care e la început, FL e o alegere foarte bună. Cubase oferă un sound final mai bun, ăsta ar fi avantajul lui față de FL, dar eu și mulți alții rămânem la FL, pentru că aici ne simțim cel mai în largul nostru. Oricum, tot respectul pentru toți, până la urmă nu programul contează cel mai mult, ci sufletul care se pune.

mSc: Care este ingredientul tău pentru realizarea beat-urilor? Ce te motivează atunci când rămâi fără idei?

ILLusionist: Nu cred că am un ingredient, pur și simplu dacă aud o piesă veche, îmi fac așa o idee în cap imediat despre cum aș tăia-o sau despre cum aș reproduce ceva părți din ea. Deoarece lucrez cu sample-uri, când rămân fără așa numite idei, dacă aud o piesă șmecheră, imediat mă inspiră să fac ceva din ea. Multă lume blamează sampling-ul, dar se poate lucra foarte elegant cu sample și să iasă ceva care să nu semene deloc cu originalul.

mSc: De ce foarte mulţi au tendinţa să confunde producătorul cu un DJ? Crezând că amândoi au aceleaşi roluri?

ILLusionist: Categoric n-au aceleași roluri. Multă lume confundă un mixtape cu o piesă scrisă pe un instrumental de pe net, deci nu e chiar atât de grav dacă se întâmplă o confuzie și între dj și producător. Eu cred că s-a produs confuzia asta cu timpul, deoarece sunt unii DJ care sunt și producători, dar își folosesc numele de DJ și pentru cazul în care sunt doar producători în piesa respectivă. Nu mă înțelegeți greșit, consider că asta e foarte bine, își promovează practic numele. Lumea cred că de aici a început să confunde termenii, în special cei care nu sunt atât de interesați de partea tehnică. Am putea da un exemplu din muzica românească „Dj Andi Feat. Stella – Freedom„, lumea aude că e o fată care cântă, stella, și automat consideră că DJ Andi e producătorul, compozitorul etc. Cred că doar 10% caută pe net și observă că piesa e de fapt compusă de George Hora. Și cam de aici pleacă aceste confuzii care nu sunt valabile doar în rap, ba chiar consider că ascultătorii de rap sunt ceva mai informați, iar ei așteaptă de la un DJ să audă scratch, nu să învârtă niște butoane.

mSc: Ce înseamna 2013 pentru ILLusionist?

ILLusionist: Nu ştiu ce raspuns să dau. Sper să îmi meargă bine, să îmi iasă colaborări reuşite cu oamenii pe care îi apreciez, să mai afle lumea de mine, sper să scot măcar două albume deşi am vreo 3 în lucru. Muzica e încă un hobby pentru mine şi de asta nu am cele mai mari aşteptări, tot ce fac e sa îmi propun mie să duc la capăt proiectele începute, mai mult pentru satisfacţia personală.

În premieră pe BlackSheepSound şi acest editorial „Beats By„, ILLusionist ne-a oferit un instrumental numit „Let me be„, ce poate fi folosit de orice MC, care are de gând să realizeze o piesă de calitate.