feenom blacksheepsound 2

De la primul articol în editorialul nostru ”Beats by”, ne-am bucurat de un feedback pozitiv, invitând producători care pun umărul în hip hop-ul românesc. În prezent avem parte de un nou val de producători, care cu siguranță se vor semna în aceasta industrie, iar unul dintre ei este Feenom, cu care am ales sa vorbesc despre începutul carierei sale în producție, dar și despre viitoarele proiecte ale sale. În prezent Feenom lucreaza cu Rappy și a lucrat alaturi de artiști deja bine cunoscuți în această sferă.

Interviu Feenom @ BlackSheepSound

masacrejay: Cum ai ajuns să descoperi pasiunea pentru producție? Ce te-a atras să lucrezi în fața monitoarelor și care-a fost primul soft pe care l-ai folosit?

Feenom: Pasiunea pentru muzică o am de mic copil, deoarece am moștenit tot ce ține de muzică de la tatăl meu, care este chitarist. Am început de prin clasa a7-a, însă cel mai serios, în 2011, când l-am cunoscut pe Rappy, prin intermediul youtube-ului. Cel mai mult m-a atras vibe-ul, pe care ți-l dă muzica, am vrut mereu ca muzica mea să fie ascultată, fie lăudată sau criticată.  Am început să fac remake-uri, pe tastatură, prima dată în Fl Studio, iar puțin mai târziu în Reason, primele mele beat-uri fiind cu loop-uri. După o perioadă, am reușit un beat în FL Studio, pe tastatură, acesta fiind lăudat de foarte mulți prieteni\străini, atunci am simțit vibe-ul de „producer” și mi-am zis că asta vreau să fac de acum în colo și de atunci, au urmat multe nopți nedormite, zile petrecute în casă, în fața calculatorului, lucrând din ce în ce mai mult.

masacrejay: Ai declarat că mentorul tău este Rappy? Ce înseamnă pentru tine acest lucru, dar mai exact cum s-a ajuns la această colaborare? Să înțelegem că urmează o intrare în CPR Production?

Feenom: Pentru mine, acest lucru este motivația de zi cu zi, este o onoare pentru mine. Pur și simplu, cred că am avut noroc în ziua aceea, fiindcă mi-a răspuns la mai multe întrebări legate de beat-ul de la „Kush”, eu fiind foarte pasionat de pianul acela „DRE”, iar la un moment dat, mi-a lăsat id-ul lui de messenger, unde ne-am împrietenit din ce în ce mai mult. Mi-a acordat multă încredere și atenție înca de pe atunci, deoarece a fost foarte încântat de primul beat pe care l-a auzit de la mine. Îi trimisesem într-o zi un beat, care i-a placut mult, și în aceeași zi, mai pe seară, mi-a trimis beat-ul înapoi, însa cu vocea lui EDB ( un rapper foarte tare din Chicago) imprimată pe el, în acel moment am ramas fără cuvinte, și mi-a spus că îmi trebuie un nume foarte serios, acesta fiind dat de către cei 2, numindu-mă FEENOM. Prima colaborare pe care am avut-o, a fost de ziua mea, 16.04.2011, mi-a trimis un beat la care lucra, și a vrut să mă încerce, să vadă cum reacționez la astfel de provocări, și am reacționat bine, i-a placut ceea i-am adăugat eu acelui beat. E mult spus, „până la o intrare in CPR Productions”, însa mi-au acordat șanse de care am profitat mereu, să lucrăm împreuna, și îmi acorda mereu, când le place un beat, îmi cer proiectul pentru a-l finaliza ei.

masacrejay: Revenind la originile tale, povestește-ne de unde numele de Feenom? Ce înseamnă mai exact și cine te-a îndrumat spre acesta?

Feenom: Cum am spus mai sus, numele l-am primit de la Rappy si EDB, înseamnă foarte mult pentru mine. Feenom, provine din cuvantul „fee” care înseamna taxă, like „you need beats from me, you need to paid for them”, însa mie imi place cum sună „fenomen”, mereu vreau să am sound-ul meu, acela care te ridică de pe scaun când îl auzi.

masacrejay: Care sunt artiștii pentru care ai stat în spatele producției, dar și cei pentru care ai dori să lucrezi în viitor?

Feenom: Artiștii cărora le-am produs sunt: EDB, El Nino, Carbon, S.R.G., Stres, Cosy, Dino, TzipTzop, Rappy(CPR) , LD, NANE, Stripes, Sisu, Fabiano, Cocoon Kills, RedStar etc. ( la o parte dintre acești artiști am foarte multe beat-uri trimiste, și vor urma piese pe ele). În viitorul apropiat aș vrea să lucrez o piesă cu Guess Who, Grasu XXL, RAKU, Dragonu, Deliric, Doc, nu pot să spun doar cațiva, deoarece mulți fac muzica foarte bună, și bineînțeles, că-mi doresc să lucrez mereu cu artiști de genul.

masacrejay: Cum e să stai în spatele producției? Mai poți spune că ești rolul principal într-o piesă?

Feenom: Este foarte stresant de multe ori, deoarece te superi\enervezi, până intri în filmul artistului care te contactează pentru beat-uri. Însa pentru mine, în momentul în care i-am „citit” gusturile, este foarte ușor, deoarece ador să fac asta, asta mânânc\respir, și mereu sunt inspirat și motivat. Da, mai poți spune că ești rolul principal într-o piesă, deoarece practic, producătorul vine cu ideea piesei prin instrumental, apoi mc-ul vine cu versurile când aude beat-ul. Beat-ul ii transmite acele stări artistului, rar se întamplă cand artistul îi transmite producătorului o anumită stare, fie ea prin freestyle, fie prin niște versuri scrise.

masacrejay: Cu siguranță producătorilor aflați la început de drum pe partea de producție le va prinde bine această întrebare. De ce Reason și nu Cubase? Care sunt diferențele?

Feenom: Fiecare producător are sound-ul lui, eu am ales Reason deoarece ador să-mi creez propriile sunete, tobe, Reason iți oferă această oportunitate, prin COMBINATOR ( pentru instrumente) și ReDrum sau KONG ( pentru tobe ). Reason mi se pare cel mai bun soft de produs muzică, indiferent de gen. El este folosit în State mult mai mult, decât este folosit la noi în țara, acolo producători ca Dj Khalil, CPR PRODUCTIONS, Printz Board ( producătorul de la Black Eyed Peas), fac hit-uri cu el. Cubase îl folosesc pentru mixarea și masterizarea pieselor, deoarece folosesc pluginurile de la WAVEZ. Reason nu are așa ceva deoarece nu se bazează pe VST ci pe refill.

masacrejay: Cu ce soft ar trebui să înceapem producția unei piese și cum ne-am putea dezvolta calitățile în producție?

Feenom: Calitățile în producție se dezvoltă prin perseverență, motivație și munca fără încetare, altfel nu ai cum, nu contează ce soft folosești. Sunt mulți producători în State, România, care au produs hit-uri doar cu o clapă și niște monitoare, nu au avut la îndemană nord lead sau mixer SSL, pur și simplu prin dorința și motivația lor, indiferent că au folosit FL STUDIO, REASON, CUBASE etc. Fl studio se spune că este foarte folosit deoarece este foarte ușor, este pentru începători, însă sunt atâtea hit-uri produse în FL STUDIO, este adevărat, că REASON este mult mai complex, însa FL am observat, că de la versiune la versiune tot mai bun este și utilizat.

masacrejay: Ce ne rezervă viitorul privind proiectele semnate de tine? La ce ne putem aștepta?

Feenom: Pe viitor veți auzi în muzica mea, toată dorința , de a-mi îndeplini visul, deoarece îmi doresc să fiu și eu unul dintre producătorii români cu succes în STATE. Vreau să parcurg toți pașii pe care i-a parcurs mentorul meu, să am și eu onoarea să lucrez cu artiști de nivelul lui Snoop Dogg, Mac Lucci, Macy Gray etc. Este stresant deoarece nu-ți acordă toată lumea încredere, de multe ori nici familia ta, fiindcă eu doar asta îmi doresc, nu aș vrea să fac altceva, ci doar muzică 24\24. Însa, din punctul meu de vedere cel mai important este să crezi tu în visele tale, fiindcă sunt puțini oameni în jurul tău, care-ți vor acorda credit, și vor fi foarte sinceri cu tine și iți vor spune : ” Da, cred în tine și în visul tău.” Pe viitor așteptați-vă la piese multe sau puține, eu lucrez calitate nu cantitate, vreau ca acea piesă să sune cum ar trebui să sune o piesă profi, de aceea nu știu numărul pieselor, însa fie ele sub marca Feenom sau FeenHertz, vor fi piese care își merită așteptarea. În concluzie, acesta sunt eu pe scurt, Feenom, în rest : ” Let`s make history!”

În premieră pe BlackSheepSound și editorialul nostru ”Beats by”, Feenom ne oferă spre ascultare un nou instrumental intitulat ”Listen my story”. Enjoy!