575027_573659095979997_796274236_n
Rețeaua de transport a metroului bucureștean se întinde pe o rază de 69,2 km, existând patru magistrale de metrou și 51 de stații. În medie, peste 650.000 de indivizi circulă zilnic prin subteranul Bucureștiului. Istoria începe să se contureze la 19 noiembrie 1979, când, din stația Semănătoarea pleaca prima garnitură de metrou cu călători.

În prezent, o călătorie cu metroul poate fi de multe ori o lecție de istorie sau de cultură generală. Nu mulți știu, de exemplu, că în stația de metrou Politehnica se află un adevărat ocean pietrificat, că Anghel Saligny (academician, inginer constructor, ministru și pedagog) este considerat unul dintre pionierii tehnicii mondiale în proiectarea și construcția podurilor și silozurilor cu structură metalicăƒ, cea mai remarcabila lucrare a sa fiind complexul de poduri de la Cernavodムsau că Petrache Poenaru ( inginer, matematician și inventator) a fost primul roman care a căƒlăƒtorit cu trenul. Prima cale ferată din lume se inaugurase în Anglia la 15 septembrie 1830 și facea legătura între Manchester și Liverpool.  În data de 27 octombrie 1831 Petrache Poenaru face următoarea afirmație:

Am făcut această călătorie cu un nou mijloc de transport, care este una din minunile industriei secolului. Douăzeci de trăsuri legate unele cu altele, încărcate cu 240 de persoane sunt trase de o dată de o singură mașină cu aburi.

Metroul bucureștean este de asemenea un loc plin de povești și de legende urbane. Primele graffiti-uri pe metrou au fost realizate de străini, prin anii ‘98-’99.

În prezent, acţiunile au devenit din ce în ce mai dificile. Astfel, sunt planificate cu seriozitate dinainte. Câteodată pot aştepta ore întregi fără să poată pătrunde în depou. O dată intraţi aceştia trebuie să fie cât mai silenţioşi şi rapizi. București este orașul european care reprezintă și azi cu succes un spațiu ideal pentru continuaƒ dezvoltare a scenei graffiti.

De asemenea, capitala țării noastre reprezintă singurul oraș din Europaƒ unde poți vedea garnituri de metrou acoperite în totalitate de vopsea și poți simți mirosul vaporilor de aerosol în stațiile de metrou. Este „căminul”  bătranelor rame de metrou IVA fabricate la Astra, Arad în epoca ceaușistă. Vechile vagoane de metrou sunt faimoase și în afară graniţelor ţării. Anual, asupra lor îşi lasă amprenta numeroşi „turişti” străini. Acestea sunt cele mai vechi vagoane de metrou din Europa care se află încă în circulaţie. Acea persoanムcare a văƒzut Bucureșţiul şi a simțit pulsul orașului, nu poate nega că aici, graffiti-ul nu numai că se află în plină dezvoltare. În plus, acesta se dezvoltă şi se extinde, se reinventează de la un desen la altul.

Bine aţi venit în paradis.

Legendele din orașul de sub oraș

MSER desenează pentru a spune o poveste. Viața sa se desfƒăsoarムîn mare parte în subteran: 320 de panele realizate într-un singur an. Creativitatea sa pare a fi inepuizabilă, stilul său este simplu si usor de inteles de toată lumea.

5itlHshQIg8vgpDervWR1337703453

ERPS este cel mai cunoscut graffer român. Face parte din primul val de writeri. În prezent se ocupă și de propria linie de haine „Gipsy Erps Wear”.

vMR7vNmEXpBvEmSZY2gy1321887429

TAPS

ckYRMmhCwXU32GGkLzrJ1284406954

JOKER

TrdtaRashwVtFgTJ7rw21335940630

TIROS 

yhryQwhq71QNCV3fRejN1330706897

ZOOW

bHZML2sZW4xhkgthhylH1292602735
Alți maeștrii ai culorilor sub presiune dar si o calatorie în timp în imagini…