Atenție, se închid ușile. Urmează stația Piața Unirii cu peronul pe partea stângă. Cum zona este plină de localuri în care se poate petrece timpul liber, eu am ales în mod intenționat unul: Kulturhaus. Motivul este simplu. Craiova Independent Artists sau, pe scurt, C.I.A. și-au croit din nou cale spre capitala României. Dacă în luna aprilie, aflați în turneul Rock€™’n’™Raw, au prins aripi în Wings Club, de data aceasta au venit să ne livreze personal ultimul lor material, Universal.

Am trăit pentru câteva momente un deja-vu. Multă lume, Chill Will la platane, voie bună. Toți țopăiau de nerăbdare pe ritmuri ce izvorau din platanele DJ-ului. Pe la „microfon” au trecut, prin rotație, Jay-Z, DMX, Lil Wayne, B.U.G. Mafia, Damian Marley, Timberland, Ludacris și mulți mulți alții. După aproape două ore de plutit pe un norișor pe care ritmurile hip hop aveau prioritate, invitații serii, Alan & Kepa dau piept cu publicul agitat bine de Chill Will.

„Bă ești nebun?” Este aproape miezul nopții și nu a început olteniada. Însă nu este momentul să ne panicăm. Însetat de muzică bună, publicul a lăsat toată energia pozitivă să iasă la suprafață, strigând într-un glas un singur cuvânt: „Siaiei”. Fără să ne mai țină pe jar, Rashid, Byga, Phila și DJ Hash își fac simțită prezența. „Dacă vrei hip hop”, trebuie obligatoriu să îi incluzi în ecuație pe Alan & Kepa. Când petrecerea era în toi, tot corul de bagabonți a fost înrolat într-o misiune secretă ce a primit nume de cod „Operațiunea Party Monstru”. Insomniaci din fire, energici peste măsură, fete sau băieți, toți au cântat cot la cot cu craiovenii și au dansat fără oprire până ce ultimele acorduri s-au auzit.

Mulțumirile băieților au avut că țintă familiile, prietenii și fanii și au curs în valuri pe toată perioada concertului. Însă, ei nu au uitat să dea cu pace pentru „brigăzile de haiduci din Oltenia, Tudor Vladimirescu, Iancu Jianu, Popa Șapcă, Gheorghe Magheru, Andri Popa, Pavel Lotru, Radu Ursan, Anghel Șapte Cai”. Puii de lei au avut momentul lor de glorie în cadrul show-lui. Nu au fost ignorați nici românii plecați peste granițe cărora le-a fost dedicată piesa Alo, Europa!„.

Dacă aș putea, v-aș descrie vibe-ul creat pe piesa Unde e ea. Niciunul dintre cei prezenți nu cred că ar avea suficiente cuvinte. A fost o trăire de moment. Atunci. Acolo. La final, totul a fost închis într-un sertar cu amintiri plăcute. După ce am zburat la joasă altitudine câțiva metri, am ascultat povestea domnișoarei ce a reușit să cucerească trei inimi dintr-un foc. Seara a fost încheiată pe instrumentalul piesei „Niggas in Paris”, ornat cu versurile piesei „Siaiei”.

Ropote de aplauze au izbucnit la finalul concertului. Dacă nu crezi ceea ce îți spun, răsfoiește puțin galeria foto si te vei convinge. Am ales pentru încheierea acestei recenzii câteva versuri rupte din piesa ce dă și titlu albumului.

2012 anul de graţie, Universal uimeşte-o naţie
Nu, n-ai halucinaţii, oltenii chiar au imaginaţie,
Când strada se rupe-n două, când scena se rupe-n două,