Am sa incep simplu prin a spune ca pentru cei care au apucat sa intre in Silver Church pentru a urmari concertul de lansare “Clipa Schimbarii” nu numai ca nu au cuvinte sa-l descrie, ci pur si simplu, se simte ca este efectiv din alta lume. Nu mai este o noutate faptul ca Cedry2k a lansat duminica seara, in clubul Silver Church din capitala, ultimul sau album din cariera, al 4-lea la numar. Dupa aproximativ 12 ani de cariera iata ca a sosit si tristul moment al retragerii sale.
Desi, eu personal am ajuns la ora 19:00 in fata clubului Silver Church, sincer ma asteptam sa vina multa lume, dar a fost incredibil cat de multi oameni au venit sa isi arate gratitudinea fata de un om care ”educa” de ani buni urechile ascultatorilor. Pe la ora 20:30, clubul era deja umplut pana la refuz, intelegand ca au ramas aproximativ 400 de oameni in afara lui care au venit din alte localitati special pentru acest concert. In momentul in care a inceput, se simtea efectiv o stare de hipnoza, in care oamenii Cedry2k, Dragonu, Carbon, DOC, Deliric si Vlad Dobrescu, au intrat si au facut publicul sa intre in delir!!!

In ordinea intrarii in hipnoza, Cedry2k, ne-a dat de inteles ca este ”Ultimul Ceas” in care putem sa fim mai buni cu noi insine si sa ne intoarcem la „Adevarata Credinta”! Trebuie sa intelegem foarte bine ”Alchimia Luminii” ce tine de noi sa facem alegerile corecte cu semenii nostri. Ne-a explicat de ce ne indreptam rapid ”Spre Zero”, si de ce multi ignora numaratoarea inversa. Alaturi de Carbon, ne-a indus o stare sa intram si sa recapitulam momente ale vietii prin ”Introspectii” si predandu-ne o lectie foarte importanta de matematica, prin ”Progresie Geometrica”, iar o data cu ele, sa ne dam seama ca este prima ”Clipa Schimbarii”. Am avut clar o ”Iarna Grea”, urmand sa fim motivati catre ”Decapitalism”. Cum ne-am dat seama de asta? Omul Dragonu’, intrand sa ne explice alaturi de Cedrea, ca trebuie sa facem neaparate ”Schimbari de valori”, altfel vom fi tinuti in ”Sah” de catre oamenii care ne car muiesc tara.
De asemenea, Dragonu’ a tinut sa ne explice printr-o strofa care va aparea pe albumul Haarp Cord, reintoarcerea la radacinile neamului romanesc! Iar pentru a gasi radacinile, trebuie sa ai neaparat ”Pacea Inimii”. Raku ne-a relatat faptul ca nu trebuie predata Credinta cu niciun pret! Asadar traim vremurile „Babylonului Modern” si de asta costurile sunt ridicate, iar teoria ”Pietelor” explicata alaturi de Vlad Dobrescu a fost pe masura faptului. Tocmai de aceea urma un moment sa intelegem de ce aceşti oameni minunati fac ”Muzica”. Au fost chemati pe scena Nwanda, DOC, Deliric1, Vlad Dobrescu, Carbon si Aforic, acesta din urma facand un freestyle off da dome, pentru a ridica din sala, aplauze de revolta! Asadar a fost cu adevărat ”Singura sansa” de a constientiza ca asta a fost modul in care ne complacem, si ca acum stii!!! Nu mai fi ignorant, ca acum STII!!! De asta, in cea de-a ”doua Clipa a Schimbarii”, spune exact care sunt motivele pentru care va lasa muzica deoparte, urmand sa-si urmeze cursul vietii sale. Ne-a dat un ”Alt Exemplu” de a intelege ca nu sunt cuvinte de a descrie aceste trairi, ci trebuie sa invatam din ele. In aceste momente foarte contondente de conflict, Controlul Tehnic de Calitate au cauzat o ”Terapie de soc”, chiar daca dupa aceea au facut ”Scandal”. Pe final, ne-a dat de înteles ca este efectiv ”Ultima oara” cand mai scoate un album. Artistul si-a motivat decizia in urmatoarele randuri:

Asta e ultimul mesaj pe care il mai transmit: fiti mai buni si imprastiati cat mai multa dragoste in jurul vostru. Asta e ultimul mesaj pe care mai sunt in stare sa il transmit. Si asta as vrea sa retineti din tot ce-am scris pana acum. Va multumesc. In general nu trebuie sa va para rau cand un artist sau altul sau mai multi parasesc scena, nu inseamna ca a renuntat la nimic. N-o fac din cauza banilor, nu e nicio strategie. O fac pur si simplu pentru ca nu cred ca am gasit cea mai buna metoda de a ajunge la inimile voastre. Si sunt dator… Muzica n-a valorat mai mult ca viata. Indiferent ce fel de muzica, viata conteaza mai mult ca orice. Intelegeti? Anumite valori nu le pot inlocui cu muzica. Asta inseamna ca fiecare trebuie sa ne urmam drumul nostru, indiferent de vointele celorlalti si indiferent de iluziile care ne prind pe parcurs. Nu ma las frate, doar schimb arma. Multumesc ca ati fost alaturi de mine, am reusit sa scot 4 materiale datorită voua. Numai respect, si va iubesc pe toti in aceeasi masura!

Multumim si lui Laurentiu Eana pentru poze.

Iar acum pe final, pentru cine nu a apucat inca sa cumpere albumul in format fizic, pentru a sustine muzica romaneasca de calitate, il invit sa acceseze shop.hiphopkulture.ro si sa comande acest CD la pretul de 20 de lei, cu taxe postale. Dau garantia personala ca merita fiecare banut!