Chimie - AFO - Serafim - Shadowbox - Samurai - Junk - DJ Albu - Gazah De la zei la Cimpanzei @ Atelierul de Productie (48)

În luna martie 2012, fanii lui Chimie dădeau iama în Silver Church pentru a asculta EP-ul Mambo Siria. Un an mai târziu, Chimie şi gAZAh ne dau întâlnire în Atelierul de Producţie pentru a ne prezenta materialul De la Zei la Cimpanzei, un album aşteptat cu sufletul la gură de toţi fanii artistului constănţean.

Înarmaţi cu mult entuziasm şi un aparat foto, am mers sâmbătă în Atelierul de Producţie. Am fost martorii unui show în adevăratul sens al cuvântului, de la warm up până la ce ultima lunima a fost închisă. Sute de suflete au dat viaţă clubului chiar înainte de urcarea artistului pe scenă. Sute de voci au cântat la unison cu MC-ul. Sute de perechi de mâini s-au ridicat la cer în semn de respect pentru cei prezenţi pe scenă. Sute de oameni au încins atmosfera, atât la propriu, cât şi la figurat.

Dacă atenţia ne-a fost îndreptată spre ritmurile nebune de hip hop, dubstep şi reggae pe care le-am auzit în warm up, puţin după miezul nopţii, centrul de interes s-a mutat asupra scenei. O parte dintre artiştii lable-ului Paranoia 13 au făcut o demonstraţie de rap constănţean. Samurai, Junk, Phunk B şi Spectru au încins spiritele în stilul lor caracteristic. Imediat ce aceştia au coborât de pe scenă, doi “cimpanzei” le-au luat locul şi s-au asigurat că totul este pregătit pentru apariţia “vedetei” serii: Chimie. Nu a mai durat foarte mult până ce acesta şi-a făcut apariţia alături de AFO.

Cu DJ Al*Bu şi gAZAh la platane şi instrumentiştii de la Shadowboxtotul s-a ridicat la puterea a doua. Într-un maraton de trei ore, cei doi ne-au dus într-o călătorie cu “Maşina timpului” din trecut în prezent şi viceversa. Pe scurt, schema concertului arată în felul următor: Ameninţarea Maimuţei, Uşile”, “Mambo Siria” şi, bineînţeles, “De la Zei la Cimpanzei”. Aşadar, piese precum “Ameninţarea Maimuţei”, “Abdullah”, Omul modern, “Gaură de ozon”, “De la zei”, “Natural”, „La cimpanzei” au fost doar o parte dintre piesele alese pentru o seară specială.

Să nu uităm însă şi de invitaţii ce au păşit pe scenă. Cel care a spart gheaţa a fost Rareş (Shadowbox), cel pe care l-am cunoscut pentru prima oară pe materialul “Mambo Siria”. Chiar dacă era sâmbătă noapte, ne-am reminintit de piesa “Luni”. Profintand de prezenţa sa, piesa Shotta s-a strecurat în setlist-ul serii. Chiar dacă Praetor nu a putut fi prezent la eveniment, “Frăţii Praştie” au cerut ajutorul publicului pentru a substituit absenţa artistului.

Aşadar, Serafim şi Chimie ne-au încântat atât cu prima parte a piesei, cât şi cu cea de-a doua. Chiar dacă i-a fost alături pe tot parcursul concertului, AFO a primit “titlul” de invitat, amintindu-ne de materialul său Preludiul lu’ Teleagă. Când şi-a făcut apariţia şi Ana Maria Alexie, sufletele ne-au fost încălzite cu piesa Dedicaţie. MelodiaPlânsul Sirenelor i-a readus pe scenă pe Samurai şi Junk, iar “Frustrarea unui mafiot” pe Phunk B. Flou Rege a fost cel ce a pus punct listei invitaţilor, fiind alături de Chimie pe piesă “I&I”.

Ce s-a întâmplat sâmbătă la Atelierul de Producţie a fost încă o demonstraţie că rap-ul în România continuă să prindă aripi. Un album aşteptat de multă lume prezentat în cel mai frumos ambalaj: un spectacol cum rar ne este dat să vedem, un concert dus la un alt nivel. Felicitări Banana Society pentru organizare şi pentru recenzia realizată albumului. Felicitări Chimie pentru noul album. Felicitări artiştilor ce l-au susţinut pe MC sâmbătă seară şi au urcat pe scenă alături de el. Însă, aş vrea să îi felicit şi pe toţi cei ce au fost prezenţi în Atelierul de Producţie pentru atmosfera pe care au reuşit să o creeze.

În continuare găsiţi galeria foto. Pozele pot fi descărcate la mărimea originală de pe pagina noastră de Facebook.

Înţelege! Eu n-o să mor niciodată,

Tu n-o să mă dobori niciodată,