Miercuri. Pentru colegii mei de birou semnifica jumatatea saptamanii de lucru. Pentru microbisti, un nou meci din Campionatul European de Fotbal 2012. Pentru mine, concertul trupei Grupul de Rezistenta. Naighba, Stoe Toxxic, Brugner, K-Gula, Dj Dox si Dj Undoo au lansat „Trilogia N-ai(ului)” si in Bucuresti. Din pacate, Stoe Toxxic nu a fost prezent fizic pe scena, insa restul baietilor au avut grija sa ne aduca aminte de el pe tot parcursul concertului. Pe pagina evenimentului, ni s-au promis 3 lucruri:

1. Warm-up: Dj Dox si Dj Undoo (miscari aerobice pe hiphop, dubstep ai alte genuri de muzica „moderna”)
2. Concert extraordinar GDR + invitati – piese in premiera
3. Proiectie in premiera absoluta a clipului „N-ai De Ce”

Desi nu s-au intamplat chiar in aceasta ordine, cele trei promisiuni au fost respectate indeaproape. Dupa warm-up-ul promis cu Dj Dox si Dj Undoo, pe scena si-a facut aparita Loyal MC care a taiat panglica si a dat drumul show-ului. Printre explicatiile sale dintre piese, el nu a uitat sa multumeasca celor de la Vinyl Sapiens, pe albumul carora veti regasi o piesa a sa cu Lecart, sau pe Phane, care s-a ocupat de productia unor piese ale sale.

„Gazda” evenimentului a fost, nimeni altul decat Brugner. Dupa demonstratia de rap a lui Loyal MC, am putut vedea, pe monitorul amplasat chiar pe scena, clipul piesei „N-ai De Ce”. Asadar, am mai bifat un punct de pe lista promisiunilor. A fost un moment ce ne-a crescut pofta de savurat muzica live. Dj Undoo a pregatit pentru inceperea concertului un mic intro: „Lautarul electronic”. Ce-a urmat? O adevarata lectie de istorie. Inceputul piesei „Baga rep” se aude. Maini se ridica inspre cer. Voci din public lovesc scena la unison, in acelasi timp cu cei de pe scena. Aparitia lui Norzeatic (Vexxatu Vexx) pe scena a creat multa agitatie in randurile fanilor trupei Delikt, si nu numai. Piesa „Pace cartierului” a fost cea aleasa de Brugner si Vexx pentru a o face cadou celor prezenti. Naighba ne-a soptit „Secretul din gradina”, aducandu-ne aminte de Proiectul Verde si de Da Hood. Asa cum era de asteptat, „Trilogia N-ai(ului)” nu s-a lasat prea mult asteptata: „N-ai cu cine”, „N-ai tu treaba” si „N-ai de ce”. Pentru cel din urma “n-ai”, baietii au cerut ajutorul lui Japhet Niven care a imprastiat in stanga si in dreapta energie, voie buna si chef de dans. K-gula si Dj Undoo ne-au adus aminte si de albumul lor din 2005, “Schimbari”, cu ajutorul melodiei „O viata”. Nici materialul lui Dj Undoo, „Ain’t Fast Food Music” nu a fost lasat de-o parte, piesa „Cat mai stai” cu K-Gula facandu-si loc in playlist-ul serii. Baietii nu au uitat sa ne reaminteasca mesajul presedintelui Basescu, in care afirma ca: 99% din romani asculta manele. Ei bine, domnule presedinte, noi suntem restul de „1 la suta”. „Mergem inainte”, piesa ce nu a aparut pana acum pe niciun material, a fost dedicata lui Sisu Tudor, considerat ca fiind “un om deosebit”. Intr-o mana am tinut cerul, in celalalta pamantul, iar corzile vocale stimulate de aerul venit din plamani au strigat: si tata m-a facut „Supersonic”.

Bis-ul a fost unul cel putin special. Bariera de fani creata in fata scenei nu le-a permis lui Naighba, Brugner, K-Gula, Dj Dox si Dj Undoo sa coboare de pe scena, motiv pentru care nu am primit o melodie bis, ci patru. Am reascultat cu drag cele trei piese ce dau, indirect, titlul albumului, „N-ai cu cine”, „N-ai tu treaba” si „N-ai de ce”, iar Norezeatic a reurcat pe scena pentru piesa „Supersonic”.

Ai ratat din diferite motive evenimentul? In continuare puteti arunca un ochi peste galeria foto surprinsa in timpul concertului.

Hip hop este atunci cand il simti. Hip hop este atunci cand iti sustii artistul preferat cumparandu-i materialul sau mergand la concertul sau. Hip hop este atunci cand iei din energia celui de pe scena si i-o dai inapoi inzecit. Miercuri seara hip hop a fost atunci cand Naighba, Brugner, K-Gula, Dj Dox si Dj Undoo, Norezeatic si Japhet Niven au urcat pe scena si ne-au atins sufletul cu piesele lor noi si vechi. Si nu in ultimul rand, nu uitati ca „Hip hop inseamna arta”!