Ce poate fi mai plăcut decât să-ți petreci seara de duminică ascultând muzică live? Pe acest principiu mi-am îndreptat pașii către Elephant Pub. Acolo, cei de la Libernote Music au organizat un workshop de excepție, urmat de un concert al celor ce s-au strâns sub aripa label-ului.

În partea de workshop, producătorii și DJ-ii Libernote au luat rând pe rând locul la microfon pentru a ne face o introducere în tainele beat-urilor create de ei. Cel care a spart gheața a fost Phane, care ne-a oferit în premieră o nouă piesă semnată de Praetor. Aceasta a primit numele Recviem și va putea fi ascultată pe materialul cu numele „Cloud8” la care acesta lucrează în prezent. Alături de Lecart, ne-a spus pe scurt povestea melodieiNotă liberピ, ce a servit drept promo al evenimentului.

Până ieri îl cunoșteam pe Antobeats doar prin intermediul pieselor pe care le-a creat. În momentul în care s-a așezat la „masa de lucru”, am văzut, pas cu pas, cum prinde viață un beat în mâinile sale. Am aflat destul de repede de unde vine ușurința lui în crearea instrumentalelor: 11 ani de pian. În plus, ne-a oferit și o interpretare proprie a piesei „Lollipop” a lui Lil Wayne, demonstrația sa fiind urmată de un val de aplauze din partea celor prezenți. Fiind o surpriză plăcută pentru mine, am discutat puțin cu el după eveniment și am aflat că este deja familiarizat cu scena. Pe lângă prezența sa la concertul de lansare al materialui „€œRestul păstrează restul al lui Praetor, Anto a mai participat la o serie de evenimente în orașul său natal. Am fost curioasă ce părere a avut tânărul artist despre tot ce s-a întâmplat aseară. Răspunsul?

Totul pozitiv. Mi-a plăcut reacția oamenilor la piesele mele.

Din partea lui Phlo da Shaolin ne-am servit porția de reggae. Am avut ocazia să vedem o parte din aplicațiile pe care Phlo le folosește atunci când compune, însă am ascultat și remixul unei piese ce aparține trupei East Roots„€œSOS”.

Toți trei ne-au arătat modul lor de lucru, prin intermediul unei serii de demonstrații live. Așa cum era de așteptat, Antobeats, Phane, Phlo da Shaolin au reușit să stârnească curiozități în rândul celor ce asistau, iar întrebările nu au întârziat să apară. DJ Undoo s-a asigurat că totul este în regulă, fiind alături de ei pe toată perioada workshop-ului.

După ce am cunoscut producătorii, a venit rândul DJ-ilor. Mensaverto Crew și-au ocupat locul la pick-up și s-au pus pe treabă. Primul a fost DJ Misu, urmând ca DJ B Jam să pună punct primei părți a evenimentului.

Partea a doua a evenimentului a început pe acordurile melodiilor alese cu mare grijă de DJ Undoo, iar eu mi-am ocupat un loc în primul rând și am așteptat nerebdătoare concertul. Antobeats și-a făcut simțită prezența din nou, de data aceasta alături de DJ Undoo, iar piesa „€œFineDay a fost gongul ce a marcat începutul celei de-a doua părți a evenimentului Libernote Music. „€œChronic Fire” a fost cea de-a doua demonstrație de talent și pasiune a celor doi producători. A avut loc „€œO mare bătălie când Speedy și-a ocupat locul la microfon. Acesta a dat viață beat-urilor, animându-le cu versuri ce au stârnit reacții pozitive din partea tuturor celor prezenți. Având în vedere naționalitatea sa, i-a fost „Natural” să vorbească în rime despre „România”.

Lecart și Loyal MC au pășit încrezători pe scenă și, secondați de DJ Undoo ne-au servit 6 shot-uri rapide de rap. „Unde”? În Elephant. Fiind un „€œOm” care apreciază muzica făcută cu și din suflet, am preferat să nu mă pierd în mulțime, motiv pentru care am stat în „€œPrim plan” pentru a fi mai aproape de ceea ce se întâmplă. „Ύn pofida timpului” ce îi presa din cauza celor ce așteptau să urce pe scenă, băieții au recunoscut: „€œTre’ să plec”. Nu vă gândiți că au plecat acasă, ci și-au ocupat un loc în public pentru restul show-ului. Nu a fost un gest de „€œDe mahala”, ci de profund respect pentru colegii lor. Phane a fost invitat în scenă pentru a da alături de Lecart Notă explicativă III.

Deși nu eram la ora de limba română, am silabisit numele lui Praetor pe piesa „€œP.r.a.e.t.”. Cu piesa „Dragoste și pace” artistul a intenționat să ajungă în sufletele persoanelor de sex feminin. Sunt sigură că a și reușit. Având în vedere că beneficiază și de un videoclip, piesa „Să fac ce-mi place” nu a putut fi sărită din schemă, refrenul fiind cântat de toată lumea.

Scena a devenit neîncăpătoare atunci când DJ Dox, Naighba, Stoe Toxxic, Brugner, K-Gula și-au făcut simțită prezența. Mai mult de „€œ1 la sută” dintre cei prezenți au cântat alături de Grupul de Rezistență piese de pe „€œTrilogia N-ai(ului)”. „€œN-ai de ce și „€œN-ai tu treabă au fost doar două din sfaturile pe care băieții ni le-au oferit aseară. Piesa „€œPlastic mi-a reamintit că 5 noiembrie nu este doar începutul unei noi săptămâni, ci data de lansare a noului clip al Grupului de Rezistență.

În cazul în care nu ai reușit să ajungi, poți viziona în galeria foto de mai jos numeroase poze realizate pe durata evenimentului. Recomand cu drag și încredere concertele susținute de cei aflați sub egida Libernote Music. Sper ca pe viitor să mai am ocazia de a lua parte la evenimente similare. Asigură-te că ești abonat la știrile Libernote și data viitoare vei fi prezent și tu.