Maximilian, MefX, Tranda, DJ OldSkull, Zhao, Deliric, Junky @ Colectiv (18)

Părea o duminică obișnuită în care, în loc să îmi spăl păcatele pentru seara anterioară, am alergat cât a fost ziua de lungă. După cutreierat în lungul și-n lațul orașului și, după ce am greșit drumul spre „destinația finală” a serii, am ajuns într-un final în fața scenei în care avea să concerteze Maximilian. Când am ajuns, Colectiv-ul vibra (la propriu și la figurat) pe ritmuri alese de Chesarion. După un drum lung spre bar (presărat cu întâlniri plăcute cu oameni cunoscuți și zâmbitori), ne așezam cuminți într-un colțisor și așteptăm să apară Maxi și să ne prezinte al său album, „Maxim, Am Spus!!!”.

Când ceasul a bătut de ora 23:30, piesa „Superego” ne-a rupt din filmul în care ne aflăm și a îndreptat toate privirile spre scena unde urcase, plin de energie, artistul Okapi Sound. Lumea-i zice Maxi, Maxi și ne-a reamintit de materialul Doctorului, „Scăpat de sub cotrol”. Când ultimele acorduri s-au pierdut în valurile de aplauze, DOC își face loc pe scenă pentru melodia ce dă și numele albumului. „Bani de la …” urmează în setlist-ul serii și aduce dublaj vocal din partea publicului. Atmosfera începe să se dezmorțească ușor, ușor. Tot mai multe mâini se ridica în aer, tot mai mulți încep să se miște în ritmul muzicii, tot mai multe voci demonstrează că au ascultat materialul și au venit cu lecțiile făcute de acasă.

Maxi, Zhao și Spike nu au mai fost nevoiți să dea o fugă în oraș după „Domnișoare”, căci erau destul de multe strânse sub cupola clubului Colectiv și aveau de unde alege. „La Ele” s-a uitat Maximilian și a întrebat „Ce ai făcut aseară?”. Deși răspunsurile au întârziat să apară, artistul a mărturisit „Aseară am fumat niște haș-haș”, aducându-ne aminte de una dintre piesele sale mai vechi. MefX și-a făcut simțită prezența pe patru piese: „La Țigănci” (care mă duce mereu cu gândul la Mircea Eliade), „Like A Boss” (unde am avut parte de o lecție de „romgleză”), „Sophie” (special pentru fetele „Sophie”sticate) și „Arată Bine” (da, da, vă gândiți bine la vidoclipul cu multe fete îmbrăcate sumar).

Pe scenă urcă și coboară invitații de pe afiș. A venit rândul unor băieți tineri, cunoscuți publicului ca Alan și Kepa. Aceștia nu au venit cu mâna goală, ci cu „Gagici Grămadă”. Deși afară era o toamnă târzie, am simțit căldură verii când Grasu XXL și Maximilian ne-au încălzit cu „Au, Mă Frige!”. Cei doi ne-au reamintit și de una din piesele pe care le fredonăm acum câțiva ani. „Da frate”, ne-a făcut și nouă. „Pipă-Joint-Bong” cu Mitza (Agresiv) și Junky părea că este una dintre piesele preferate ale publicului. Mitza revine în public și, în locul său urcă Deliric să ne vorbească despre fericire. Toți trei ne-au convins în trei minute și jumătate că „banii n-aduc … fericirea”.

Au mai rămas doar câteva track-uri de pe album și ne apropiam de final pe măsură ce înaintam în noapte. „Omu’ Tău” răsună în boxe și aduce multe aplauze la final. Cum Wat’s Up nu a fost prezent, nu ne-am putut bucură de una dintre piesele mele preferate: „Italia ’98”. Însă finalul a fost unul cu o încărcătură puternică. Zburăm pentru a două oară cu parapanta, în timp ce toată gașcă Okapi Sound (+o parte dintre invitații menționați mai sus) urcă pe scena ce s-a dovedit a fi neîncăpătoare. Toată lumea cântă și dansează pe ritmul piesei ce-mi răsuna și astăzi în minte.

O oră și jumătate s-a scurs imediat și concertul se termină. Aruncăm o ultima privire spre scenă și sperăm ca Maxi să ne mai încânte măcar cu o piesă. Însă, din păcate așteptarea este în zadar, însă plecăm cu zâmbetul pe buze după încă un concert reușit. Nu suntem egoiști, motiv pentru care am adus acasă și un set de fotografii din timpul concertului.

Cânt despre una, despre alta
Un fel de zbor cu parapanta
Când eu am rău de înălțime