Omu Gnom Macel mai chill Norzeatic Vapor @ Fabrica (23)

O nouă zi obositoare de vineri. Aparent una obișnuită. O zi ce anticipa un week-end fără odihnă și refacere pentru noua săptămâna ce avea să se rostogolească peste mine mai rău decât un bolovan mare și greu. Reușesc să plec de la biroul în care am fost închisă 9 ore și îmi îndrept pașii grei spre casă. Îmi dau un refresh rapid, mă agăț de geanta foto și iau la pas bulevardele lungi ale Bucureștiului. Destinația finală este Fabrica. Deși nu am mai fost la un eveniment de vara trecută de la B’estfest, am găsit un concert care merită. Omu Gnom și Măcel Mai Chill (Live Band alcătuit din A.T.M., Luca Sfura, Costi Grigore și Robert Moraru) au promis „show live în toată puterea cuvântului”.

Drumul fiind lung, gânduri mă inundă din toate părțile și nu-mi dau liniște. Îmi aduc aminte de Raparta cu al lor „Rapartamentu’ „. Imagini din clipul „Momente vesele” mi se derulează prin fața ochilor. Îmi aduc aminte de ultimul concert al lui Omu Gnom la care am fost. Am ceva emoții. Cu toate acestea în minte, îmi dau seama că am ajuns în fața clubului în care aveam să-mi petrec seara. Intru puțin timidă și mă uit în stânga și în dreapta. Nu era nici joi, nici duminică, deci nu existau motive de „chiul”. Eram curioasă câți vor ajunge să își clătească mintea și sufletul cu rap ce are în spate o trupă de instrumentiști.

Îmi găsesc un loc în care să pot savura warm up-ul pregătit de Enigo. Pe scenă este agățat un banner pe care scrie „Câștigați-vă aurul la Jocurile Olimpice” … nu la Roșia Montană (completez rapid în minte). Văd oameni cunoscuți, dar și oameni necunoscuți care zâmbesc și parcă se bucură că sunt acolo și nu în altă parte. Trupurile se clatină ușor dintr-o parte în alta pe ritmurile ce țâșnesc necontrolate din boxe. Ne uităm la ceas și devenim nerăbdători. Clubul era deja plin, iar în primele rânduri nu mai aveai loc nici să te miști. Puțin înainte de miezul nopții, Gnom urcă pe scenă în valuri de aplauze.

Doi…Dă-mi vocea mai tare. Doi … Mai tare! Așa. Dă-i și-un REC!

A venit momentul în care Rap-ul Românesc Reînvie sub ochii noștri. Instrumentele calde  încep să se audă. Mâini în aer se ridică. Cei prezenți își mișcă buzele simultan cu Gnom și A.T.M.. Este doar liniștea dinaintea furtunii. Piese de pe „Ai grijă să n-ai griji/Nu uita să nu uiți” au curs fără oprire, una după alta. Vă spuneam mai sus că ni s-a promis un adevărat spectacol live, motiv pentru care băieții au decis să joace Cu cărțile pe față încă de la început.

Bah, Gheorghe, îi rep?

Unde? Afară?

Nu, în Fabrica. Fumătorii au luat în mână brichetele ca arme de foc și au cântat cot la cot cu Gnom piesa „Azi”. A urmat un moment de acapella cu o strofă de pe noul album la care MC-ul lucrează în prezent, așa cum a mărturisit și în interviul acordat site-ului nostru. A fost un moment de respiro pentru toată lumea, presărat cu încurajări și aplauze. Pe marea de energie strânsă în Fabrica, ancorează Vapor „Cu Repu'” lui exteriorizat într-o engleză pură și impecabilă, așa cum a mărturisit și Omu Gnom. Chiar dacă este vineri, Program(ul) de lucru se prelungește și Celălalt urcă pe scenă pentru o doză de „Rap Românesc” marca Ateliere de Creație. În plus, am primit și o părticică din materialul pe care Celălalt îl pregătește: melodia „Etcetera” (care beneficiază și de videoclip).

Timpul trece repede și ajungem și la momentul în care Gnom își dă „Demisia”. Deși piesa este presărată cu versuri triste, toți cei ce au lucrat vreodată într-un call center știu că fiecare vers corespunde realității. Important este ca după un astfel de moment al tinereții tale, să urmezi sfatul unui om care a trecut prin ce ai trecut și tu. Așadar, „Upgradează-te”, mergi mai departe și lasă experiențele mai puțin plăcute în spate.

Scena din Fabrica începe să devină neîncăpătoare pentru invitații anunțați. Clara Mitola apare cu saxofonul și ne oferă o ședință de „Terapie” cu sunete calde. Totul ia amploare când pe scenă urcă Norzeatic și percuționistul Iftene Laurențiu. Piesa Stop a pus paie pe foc și a piperat atmosfera. Un nou moment de acapella cu o nouă strofă de pe noul album iese la iveală spre deliciul tuturor celor prezenți. Și Gnom a spus: să fie „Funk”. Dacă te întrebi despre ce e vorba, explicația vine repede. Este o compozitite proprie unde ne-am putut delecta cu strofa sa de pe „Mecanism”.

Pe principiul „Ce-i mai bun, păstrăm pentru final”, Corina Ciuplea cu al său violoncel și Mihai Balabaș cu vioara sa ne întâmpină cu un zâmbet larg și-și iau locurile pe scena aproape neîncăpătoare. Da, vorbim despre „Metehne”. Vorbim despre cel mai frumos moment al serii. Vorbim despre piesa mea preferată cântată 100% live. Vorbim despre valul de energie răspândit mai repede decât un gaz periculos. Vorbim despre aplauzele de neoprit de la final. Vorbim despre bis-ul cerut într-un singur glas…de două ori.

A fost prima dată când timpul s-a dilatat și am uitat că am ceas la mână. Prima dată când am uitat de durerea de picioare și de oboseală. La ultima piesă mă și gândeam „Doar atât? Mai vreau”. Din păcate, doar atât…pentru moment. De ce spun asta? Vă dau direct „declarația” lui Gnom imediat după concert:

Mulțumim tuturor pentru prezența! Ne-am simțit extraordinar și sper că și voi la fel! O să repetăm concertul asta cât de curând! Vă îmbrățișez cu drag!

Și noi ne-am simțit extraordinar și abia așteptăm să mergem iar. Cine nu a fost, să regrete. Cine a fost, data viitoare să-și ia de mână câte un prieten și să-l aducă să vadă ce se poate întâmpla la un concert rap cu live band. Mă bucur că am avut ocazia să merg și să scriu despre acest eveniment. Ridic două mâini sus pentru fiecare artist ce și-a manifestat înclinația artistică vineri seară. Ridic o mână sus pentru fiecare om prezent ce a venit pentru că a simțit că-i original.

Am scris mult pentru voi, însă am avut grijă să vin și cu un set de fotografii.

Auzi, îl ști pe Gnom?
Foarte bine.