SONY DSC

Este un frig incredibil și plouă fără oprire de câteva ore. Vântul te taie pe piele și străzile sunt pustii, însă aceasta este vremea specifică lunii „‘Noptembrie”. Simt că drumul ăsta nu se mai termină și că nu am să mai ajung în Heaven’s Hell. Trec pe lângă parcul Tăbăcăriei și în cap îmi răsună un singur vers ce mă impulsionează: ”Susțin toată mișcarea din Constanța, ca scheletul!”. Tovarășul meu îmi spune să ne oprim la următoarea stație și să așteptăm autobuzul. Nu are rost, mai tare ne-am înfrigura.

Mă tot gândesc la faptul că vremea o să împiedice mulți oameni să ajungă la eveniment, dar gândul îmi este disturs în momentul în care zăresc marea de oameni din spatele clubului unde doresc să ajung. În sfârșit, fețe cunoscute, persoanele care au susținut mereu mișcarea de la Marea Neagră. Gălăgie multă, iar apoi intrăm în club. Mă întâmpină fratele J Saw arătându-și dinții de la fierăstrău. Omul Phunk B îmi trage un tag pe coperta albumului și înaintez spre scenă. Mă uit la butoane și îl observ pe Mr. Tweaks. Nici nu mă așteptam să fie altcineva, având în vedere cât hip hop se află în sală. Simt că întregul drum a meritat, chiar dacă evenimentul propriu-zis nici nu a început încă.

Încerc să găsesc un loc potrivit în fața scenei unde să pot simți din plin starea provocată de prestația artiștilor. Mă simt ciudat, mă aflu la un concert unde o parte din prietenii mei or să cânte. Toată treaba asta era un vis acum doi ani. Îi văd pe Ferat și Psihotrop cum se îndreaptă spre spatele scenei. Vezi că intră Vertigo în acțiune. Sala bubuie în momentul în care cei doi urcă pe scenă. Ce urmează? Avem parte de ”360”, ”Hit-Hop”, ”Freestyle”, plus alte bucăți cunoscute de pe la cyphere. Și cum nu putea lipsi, o mică sesiune de ODD acapella. Un mega show cum doar la Constanța vezi. Iar dacă nu mă credeți pe mine, vă invit să citiți ce spune lumea:

Yo, nu știu cum să-ți zic, dar am fost foarte fericit să-i văd pe foștii mei colegi de trupă descurcându-se atât de bine, publicul să aibă atâta energie, iar când au început să cânte melodiile pe care eram și eu în formula inițială, îmi venea să sar pe scenă și să bag. Atât de energic a fost totul, o deschidere de nota 11, publicul a aruncat o mână până-n tavan.

Cosmo

Au dat amândoi super șmecher, au știut să facă atmosferă. Chiar mi-a plăcut și sper să mai existe evenimente de genul, au fost foarte buni, ca de obicei.

Ionuț Cosmin

Sincer, chiar mi-a plăcut, a fost o deschidere în forță din partea unor tineri artiști din Constanța, ce merită susținuți. A fost o atmosferă frumoasă și m-am simțit super okey.

Dincă Andrei

Așadar, o mega deschidere: „To the hiddip the hop it don’t stop, Constanța wit the real hip hop.„. Și totuși, când deschiderea s-a încheiat, pot să spun în sfârșit că „Noptembrie” s-a instaurat în sală. Și stai să vezi ce urmează, căci pe scenă apar Phunk B și J Saw iar publicul înnebunește atunci când li se oferă ”Topor”. Sunt împins în toate părțile, podeaua crapă sub săriturile noastre, se instaurează o atmosferă demnă de un asemenea material. Îmi aduce aminte de un live al piesei „Bang your head” din anul 1995, semnată de către Gravediggaz.

Și cum altfel să ne liniștim după o astfel de experiență, dacă nu „Terapia” lui Samurai este soluția? O senzație de calm ciudată, fiindcă toată lumea îl acompania pe artist în piesă. Într-un val de aplauze, Samurai coboară de pe scenă iar Phunk alături de J își reiau locurile. Urmează să-l dezvoltăm pe ”Pi” și să trecem prin „Râul șoaptelor„, însă în final știm foarte bine vorba lui Phunk și anume că „Sparg tot„.

Simt un gust „Acru” de la atâta alcool și aflu „Povestea ta” de la Samurai, însă îmi revin la realitate atunci când mă regăsesc în „Atomul social” și când îmi aduc aminte de „Lucy„, care, apropo, beneficiază și de o a treia strofă, ce va fi prezentă pe noul material al lui Samurai. (Curioși cum sună? Atunci mergeți la concerte.) Dar mă aflu totuși la lansarea lui „Noptembrie”, așa că Funk ne încântă cu un freestyle de zile mari, în timp ce Samurai împarte maiouri semnate de ParanoiaWear la fetele prezente-n sală.

Deși am simțit din plin o stare de „Catatonie„, am fost vindecat de „Terapia” mașinii de scris, în timp ce ne aduceam aminte de „Hardtimes„, însă…PREA MULTĂ TRISTEȚE, apoi că E ROST DE CATERINCĂ. Ne-am oprit a jumătatea piesei și să vezi ce iese, căci în boxe răsună ”Rip Rap”. Zicem să bem niște berici în momentul în care Phunk și cu J Saw ne prezintă o nouă bucată ce urmează să apară în viitorul apropiat. (Deși dăm din casă, stați cu ochii pe Fierăstrău să vedeți ce scoate)

Nu las” strigă acum Phunk cu spray-ul de graffiti în mână și trimite un ”Avertisment” care ne răsună-n cap: Să nu cumva să ajungem prin ”Grădina oaselor”. Urmează ”Sewer” însă în final s-a lăsat cu ”Blackout” total, mai ales în momentul în care Funk a scos o sticlă de vodkă și a început să toarne peste tot.

Pentru mine a fost cel mai tare eveniment de hip hop la care am luat parte vreodată. Sunteți curioși ce părere au o parte din cei ce au cântat aseară despre ceea ce s-a întâmplat? Dacă da, poftiți:

Constanța a fost în casă, pe scenă cinci MCi
toți pe trip, am zguduit clubul din temelii
te menții? în prim-plan J-Saw și Phunk B,
Samurai și el, cu Tweaks la platane și MPC
ne știi? reprezentăm Vertigo – Ferat și Psiho
am dat în deschidere // cel mai hardcore intro!
lumea a cântat cu noi… chiar și la plecare-n taxi
și-ți zic, m-am simțit ca la Stuttgart, a fost MAXIM!

Psihotrop

Yo, concertul lui Fane a fost dă shiznit. Oamenii s-au simțit bine și au avut energia aia de real hip hop headz autentică, cu care nu te fuți. The real deal. S-a văzut că lumea încă mai are dragoste pentru mișcarea asta – cam asta este tot ce am nevoie să văd. One love! Mahmureală ușoară mothafuckazzzz!

Ferat

O energie pozitivă din partea publicului a lovit starea mea și a lu’ frati-miu Funk, care ne-a dat o putere de neimaginat să ținem concertul în aceeași atmosferă haaaardcore până la capăt. Au fost foarte receptivi, s-au anturat bine și cine nu a prins concertul a pierdut…multe căcaturi. Mă bucur că am luat parte la asta, că am stat lângă el la albumul lui de debut și sunt pe deplin împlinit că oamenii au simțit, ne-au simțit. Veniți la concerte! Reprezint Constanța și casa 13. Peaaaaceeee!

J Saw

Mulțumesc mult pentru susținere și vă iubesc!

Phunk B