Duminica. Zi torida de mijlocul verii. Concertele de duminica seara nu ma mai sperie de foarte multa vreme, motiv pentru care, soarele ce ardea cu putere nu a reusit sa ma tina in casa. Am pornit inspre Piata Constitutiei. Motivul? La editia Ursus Evolution de anul acesta se anuntau doua nume reprezentative ale hip hop-ului romanesc: raku si CTC.

Sustinut la platane de Dj Undoo, raku si-a facut aparitia pe imensa scena amplasata in fata Palatului Parlamentului pe beat-ul piesei „Tu schimbarea”. In sunetele de sustinere ale publicului incalzit de soare si supraincalzit de doza de „Rep industrial”, raku ne-a readus aminte ca suntem „Egali din nastere” oricat de mult ne-am dori sa fim diferiti. Chiar daca nu ne-a spus in limba materna, speranta a fost sadita in ritm de „Hip Hop didactic” in sufletul sutelor de oameni prezenti, cu ajutorul piesei „Hope”. „Cautand” cu privirea reactiile celor din public, am observat foarte usor cum „Rasuna sala” pe fiecare instrumental recunoscut si la fiecare vers scapat din microfonul artistului. Alaturi de Vlad Dobrescu, piesa „Serviciul de informatii” si-a facut loc in playlistul artistului si a facut o trecere lina si discreta catre trupa ce urma sa urce pe scena. Dar asta nu a fost tot. Pe instrumentalul „Niggas In Paris” (Jay-Z & Kanye West), Doc a recunoscut: „Ma joc un pic”.

Locul lui raku a fost luat pe scena de Deliric 1, care, alaturi de Doc, Vlad Dobrescu si Dj Paul a intregit formula CTC. Baietii au reusit cu „Piese de schimb” sa smulga din plamanii ascultatorilor deja clasicul „Ce Te Ce” de la finalul piesei. Beat-ul de la „Muzica” a starnit, ca de obicei, multa agitatie. Prin „Interzis nefumatorilor”, baietii au facut o scurta „Rapcapitulare” a primelor piese lansate. Avand in vedere amplasarea scenei (vis-a-vis de Palatul Parlamentului), „Genti de bani” a sunat, din punctul meu de vedere, ca o dedicatie. Nu am tras „Linii de tramvai” si nici „Cox” nu am bagat, insa „Ceai(ul) Doctorului ne-a scos latura sensibila la suprafata. In mitologia greaca, hrana aromata a zeilor despre care se credea ca ofera nemurirea si tinerete vesnica se numea „Ambrozie”. In zilele noastre este una din compozitiile lui Deliric 1 ce m-a determinat sa apas butonul repeat zile intregi. Desi era 17 iunie, pentru mai bine de 3 minute am facut o calatorie in timp pana pe „1 mai”. Doc ne-a indemnat: „Hai, hai, zi-mi unu mai bun si m-am dus!”. Nu a plecat de pe scena, insa ne-a aratat „Cum o facem noi” alaturi de Deliric 1 pe piesa „Fugi”. Pentru cei ce inca tresar la aceasta melodie, Deliric 1 are o surpriza pentru voi: clipul piesei este programat sa apara in aceasta saptamana.

Doc, Deliric 1, Vlad Dobrescu si raku. Dj Undoo si Dj Paul. Sute de oameni. Piata Constitutiei. Ursus Evolution 2012. One love: pasiunea pentru hip hop.