SickSound Crew @ Kulturhaus (95)

Oricine a circulat măcar o dată cu metroul bucureştean a auzit cu siguranţă avertismentul “Atenţie, se închid uşile”. Pe data de 27 aprilie, SickSound Crew a “dezvăluit” publicului devorator de hip hop o nouă “dimensiune” a acestei expresii. Jazz8, Kent, Clue, Qishta, Esra şi Swift şi-au unit puterile lirice şi au pus bazele primului lor material ce a primit numele “Atenţie, se închid uşile”. Albumul alcătuit din 13 piese, un skit, intro şi outro a fost dat pe mâna fanilor spre ascultare gratuită. Trebuie să recunosc că personal am „abuzat” de el şi am extras pentru fiecare membru SickSound câte un vers care mi-a rămas întipărit în minte.

Qishta: „When i was down…am strâns din dinţi” (Muncă & Sudoare)

Esra: „Esra e as full de dame” (Kung Fu)

Swift: „Pun bombe la fundaţie să pice scara lor socială” (Breaking The Cycle)

Clue: „Sunt peste voi, porcilor, un fel de Sămădău ca Lică” (SickSound 2.0)

Jazz8: „Deschid uşile rap-ului, încă aveţi mesaje lipsă” (Ai of dă taigăr)

Kent: „It’s like a scary movie scene, and i’m Jason” (Horror Story)

Sub aripa protectoare a celor de la Slam Poetry Bucharest, s-au pus la cale toate detaliile pentru concertul de lansare. 9 mai a fost data selectată pe calendar, locaţia gazdă fiind Kulturhaus Bucureşti. Chiar dacă a picat într-o zi de joi, nimeni şi nimic nu ne-a oprit să ne înarmăm cu voie bună şi poftă de rap şi să dam o fugă în Centrul Vechi al capitalei. Alix şi Andra (Slam Poetry Bucharest) s-au asigurat ca toţi cei ce vin la acest eveniment vor fi întâmpinaţi cu zâmbete calde încă de la intrarea în club.

Când orologiul a bătut de ora 23:30, gazda evenimentului, Gia EnerGia, a anunţat începerea evenimentului şi primele beat-uri au inundat Kulturhaus. Capeliy a urcat primul la microfon şi a dat piept cu pubicul care aștepta cu nerăbdare să vibreze pe ritmuri hip hop. Pe paşii săi a călcat filosoful constănţean O.N., care ne-a facut un scurt preview al materialului său. Drept rasplată pentru primirea călduroasă şi pentru susţinere, tânărul artist sosit de pe malul mării a ofert cadou publicului câteva cd-uri. Voia bună a fost la ea acasă când Smokey şi Krem au dat iama la microfoane. Chiar dacă “Aici sau la pachet” este încă “pe drum”, cei doi nu s-au sfiit să ne introducă în atmosfera materialului. Ei au oferit o mică bucată din album, atât cât să ne facă nerăbdători până pe data de 30 mai. Recunosc, pentru mine a fost o surpriză urcarea lui Praetor pe scenă pentru a ne “băga în pat cu ea…cu muzica, da, da, da”.

Ei bine, după ce invitaţii şi-au încheiat prestaţia live, totul s-a dezlănţuit. Echipa de fotbal american Bucharest Warriors au invadat, la propriu, scena. Echipamentele lor de culoare roşie au atras privirile şi celor ce nu erau iniţial atenţi. Din mijlocul lor a răsărit Kent, acesta introducându-şi colegii din crew exact ca în videoclipul piesei “Atenţie, se închid uşile”. Numai după ce “le-am arătat banii”, au intrat într-un nou joc şi ne-au spus o poveste horror. Chiar dacă şi-au pus pe faţă maştile “înspăimântătoare”, au fost îmblânziţi de prezenţa discretă a minunatei Andrea Șofronie. Vocea sa blândă a răsunat între cele 6 personaje legendare ce inspiră “groază”, provocându-ne să zâmbim.

Deşi au trecut patru luni jumatate de la Crăciun, zurgălăii de la sania lui Moş Crăciun au zdrăngănit înainte ca beat-ul „I´m ill” al lui Red Cafe în colaborare cu Fabolous să zdruncine Kulturhaus din temelie. Qishta nu mai era la muncă de această dată, iar Clue s-a întors din Franţa, formula pentru „Cypher 3 fiind completă. Chiar dacă DJ EM nu a fost prezent, băieţii ne-au oferit o lecţie gratuită de “Kung Fu”, fără a ne provoca cea mai mică leziune. Aşa cum am fost sfătuiţi, ne-am ţinut prietenii aproape şi am ridicat o mâna sus pe piesa „Ye!”. În plus, nu a fost de ajuns să ne demonstreze că sunetele lor sunt „bolnave”, dar ne-au readus aminte că „asta e, muzica asta e… grea, nu da din cap, dacă nu ştii, e hip hop!”

Soldaţii urbani au luat poziţia drept când MC-ul şi produacătorul Qishta a cântat refrenul piesei “Război fără eroi”. Smokey şi Krem a.k.a „Răzvan Talent” au revenit în prim plan pentru piesa Ai of dă taigăr şi am împrăştiat din nou, în stânga şi în dreapta bună dispoziţie şi energie fără limite.   Partea sentimentală a fiecăruia a tresărit când primele acorduri ale piesei Real au răsunat şi, cei 6 membrii ai crew-ului ne-au oferit părticele din vieţile, experientele şi trăirile lor. Rând pe rând, toate piesele de pe album ne-au mângâiat timpanele şi ne-au pus la încercare corzile vocale, cei prezeţi cântând alături de SickSound-eri piesele deja cunoscute.

DJ Rage şi producătorul Havana i-au asistat pe băieţi din spatele platanelor pe toată perioada evenimentului. O parte dintre cei din public au primit gratuit copii ale materialului, iar cei mai norocoşi au prins tricourile SickSound pe care le-au purtat cu mândrie atâta timp cât au mai stat în Kulturhaus.

Făcând scurte plimbări printre cei din public, am zâmbit când i-am zărit pe No Mo’ şi menthoru (KaTaNa), pe Cretzu (Ceilalţi), pe Gecko ca şi susţinători ai SickSound Crew.  În continuare puteţi vedea galeria foto surpinsă în timpul concertului, atât cu cei ce fac parte din SickSound Crew, cât şi cu invitaţii şi susţinătorii lor. Mă înclin în faţa Slam Poetry Bucharest pentru organizarea acestui eveniment şi sper să avem ocazia să mergem la cât mai multe concerte de acest gen. O mână sus pentru cei ce au urcat pe scenă. Un “mare sus” pentru toţi cei ce au fost prezenţi şi susţin partea de underground a hop hop-ului românesc.

“Strigă Sick!
Strigă Sound!
Strigă tare să răsune-n underground!