Ieri am scos la lumina pozele si recenzia concertelor lui raku si CTC din cadrul Ursus Evolution Bucuresti. Ati crezut ca am mers numai la ei? Rapunsul este, evident, nu. Am decis ca SickSound Crew merita ceva mai mult, motiv pentru care RadioONMusic le ofera un mic cadou: un articol dedicat exclusiv lor. La sfarsitul lunii mai va propuneam sa ii votati pentru a urca pe scena Ursus Evolution. Desi lupta a fost una stransa, numele lor a aparut pe afisul evenimentului.

Ce trebuie sa stim despre acest crew? In primul rand, in componenta lui ii regasim pe Clue, In Extremis (EsraSwift & Megiddo), The Bridge Committee (Jazz8 [Ro] & Kent Archie [USA]), Qishta Ceinaru si Havana. Baza lui a fost consolidata la inceputul anului 2011 si, prin muzica lor, au schimbat una dintre fetele hip hop-ului romanesc. Piesele lor transmit un sound fresh si o energie atat de puternica incat te misca chiar si impotriva vointei tale.

Am mers de mai multe ori sa ii vad pe baieti in concerte, insa, sunt sigura ca data de 17 iunie va ramane marcata in calendarul lor drept o zi speciala. I-am sustinut, i-am votat si am mers sa ii vedem. Piesa „Billionaire” rasuna in Piata Constitutiei. Sustinuti de la platane de Dj B-JamClueEsraSwiftJazz8 si Qishta Ceinaru pasesc pe scena Ursus Evolution in fata unui public numeros. Tracklist-ul a fost selectat cu mare atentie, Jazz8, spargand gheata cu doua compozitii proprii: „Salut” si „Forever”Qishta nu s-a lasat mai prejos si ne-a ridicat la fileu piesa „Volatil potabil”, insa si un freestyle „dat” in stilul sau incofundabil. Swift a intrebat „Vrei hip hop?”. Cum raspunsul a fost unul pe masura, am primit exact ce am cerut: o doza zdravana de hip hop de cea mai inalta clasa. „Nu renunt” nu este doar o piesa. Este un indemn venit din partea lui Esra asupra tuturor celor prezenti. M-am bucurat enorm sa o aud live, fiind una din piesele mele de suflet. Clue a tinut sa ne prezinte „Razboiul porcilor”, ca un preview al materialului sau solo. Din playlistul In Extremis a fost aleasa o alta piesa cu un puternic mesaj motivational: „Fara limite”. Melodia ce a incheiat prestatia baietilor a fost chiar piesa ce poarta numele crew-ului lor: „Sicksound”. A fost momentul in care in jurul meu am auzit cuvintele „sick”, „sound”, „underground”, „hip”, „hop”.

Ce am vazut eu? Am vazut 5 mc-ii talentati pe care pasiunea pentru muzica hip hop i-a adus impreuna. 5 mc-ii ce emana energie la fiecare miscare. 5 mc-ii ambitiosi si mereu unul pentru celalalt. 5 mc-ii care iubesc scena. I-am lasat pe baieti sa-si traga sufletul si am vrut sa aflu ce au simtit ei cand mii de priviri au cazut pe ei, cand sute de maini s-au ridicat in aer, cand voci din public murmurau melodiile lor.

Am vrut sa stiu primul gand ce le-a zburat prin minte in momentul in care au pasit pe scena Ursus Evolution si cum s-au simtit in fata sutelor de oameni prezenti. Raspunsurile au fost diferite in functie de experientele anterioare pe care fiecare dintre ei le-a avut. In continuare va puteti delecta cu marturiile baietilor.

Clue: „Ce am simtit cand am pasit pe scena? Hmm…un sentiment excelent. A fost momentul cand s-au spulberat toate emotiile, pentru ca eram in locul in care imi doream sa fiu de multa vreme. Ce am simtit pe parcursul show-ului? Am simtit ca acolo e locul nostru. Oamenii, fie ca auzisera de noi, fie ca nu, ne-au simtit, am fost pe aceeasi lungime de unda, au cantat si au strigat cu noi. O bucurie enorma…”

Esra: „In momentul in care am pasit pe scena Ursus Evolution, primul lucru la care m-am gandit a fost ca asta e sansa noastra sa aratam lumii ce inseamna SickSound, sa aratam de ce suntem in stare. Cand am inceput sa cantam si i-am vazut ca raspund foarte bine la ceea ce facem, am zis ca acolo e locul nostru, in fata lor, sa ii facem sa cante cu noi, sa danseze cu noi, sa se simta bine. Ca pentru asta facem muzica. Hip Hop e atunci cand e SickSound pe scena”

Jazz8: „In ceea ce ma priveste pe mine, cand am pasit pe scena Ursus Evolution nu am avut un gand anume ci mai degraba un sentiment de bucurie, pur si simplu ma simteam foarte bine in fata publicului, mereu sunt bucuros cand am ocazia sa transmit ce am de transmis unui public cat mai numeros. Am inteles ca la ora aia s-au strans in jur de o mie de persoane si la sfarsit erau chiar mai bine. Ma bucuram ca au inceput sa vina si ca se strangeau din ce in ce mai multi. Eu cu The Bridge am mai cantat in fata a astfel de multimi ,adu-ti aminte de concertul nostru impreuna cu CTC, sau cypher-ul cu Subcarpati. Si Kent (The Bridge Committee) ma sunase exact inainte sa urcam pe scena sa-mi ureze succes, sa-mi spuna ca-i saluta pe toti, ca abia asteapta sa revina si ca se va uita live pe net.”

Qishta Ceinaru: „Eram atat de entuziasmat incat abia asteptam sa vad multimea din fata scenei, sa vad oamenii care ne-au votat sa ajungem pe scena unde urmau sa ne vada. Toata miscarea asta cu Ursus Evolution m-a impins sa fiu mai aproape de ascultatorii SickSound, de prieteni in fond, pentru ca nu imi place sa ii numesc fani. Voturile lor au reprezentat de fapt un bilet de intrare platit dublu. Le multumesc celor care au facut asta.
Scena din Piata Constitutiei a reprezentat mult mai mult decat un simplu numar de prestatie. A reprezentat un pas mai aproape catre public.”

Swift: „Eu tot incercam sa nu fiu primul care apare pe scena.De ce? Pentru ca primul care e pe scena trebuie sa spuna ceva si nu vroiam sa fiu eu ala. Ma tot fofileam p-acolo sa raman mai in spate si nu stiu cum s-a intamplat ca m-am trezit primul pe scena si trebuia sa spun ceva fiindca lumea se uita. Am vazut si camera rotativa, aveam mici emotii dar tot mi-am zis: „E clar! Trebuie sa spun ceva”. Motiv pentru care cand am deschis gura primul lucru care a iesit a fost „Buna sea…ziua!”. Acum putem sa ne facem show-ul. Inafara de caldura insuportabila, am simtit doar bucurie. Pentru ca era ceva ce ne-am/mi-am dorit sa se intample si sper sa nu fie ultima noastra prezenta pe o astfel de scena.”

Pentru noi „Hip hop inseamna arta”. Pentru ei, „Hip hop inseamna…”

Clue: „Sa simti! (ha!). Sunt mult prea multe lucruri de spus aici. Hip hop inseamna tot!”

Esra: „Hip Hop e atunci cand e SickSound pe scena :)”

Jazz8: „Necesita un raspuns foarte elaborat! Sunt foarte multe de zis. E hip hop atunci cand se simte”

Qishta Ceinaru: „Pus in situatia de a completa fraza lui Bogdan Serban „Hip-Hop inseamna…” am stiut ca in momentul ala chiar inseamna tot ce credeam eu ca inseamna. Inseamna daruire in ceea ce faci, si anume sa te dedici muzicii, ascultatorilor, dar nu in ultimul rand tie, si s-o faci complet atunci cand trebuie. Hip-Hop e atunci cand despre asta e vorba.”

Swift: „Hip hop inseamna arta, muzica, modul in care te imbraci (indiferent in ce haine), cum mergi pe strada, modul in care respiri, traiesti, scrii, existi…modul in care percepi lumea. Dar mai presus de toate hip hop-ul inseamna realitate. Realitatea mea/a ta expusa in versuri, din inina, prin minte, intr-un ritm anume pentru ascultator. Hip hop-ul se traieste si se simte!”

Si asa a fost scrisa povestea unei zi calduroase de duminica. O poveste in ritm de hip hop, despre hip hop si despre cei ce inteleg hip hop-ul. Suntem mandrii de SickSound Crew ca ne-au reprezentat. Suntem fericiti ca au ajuns unde si-au dorit. Ii felicitam pentru toate realizarile de pana acum si nu numai.

„There is no sick sound without SickSound!”