Silent Strike Kazi Ploae Bean Omu Gnom @ Silver Church (68)

Regis Osmund e scriitorul, Kazimir e omul, Kazi Ploae e avalanșa cu discurs liric.

(dela Sora Treişpe: Kazi Ploae)

Eram la începutul lui 2011 când raku a lansat “Emite semnale”. La o primă ascultare a materialului, mi-a atras atenţia penultima piesă. “titlu de piesă” mi-a “făcut cunoştinţă” cu Kazi Ploae. În felul acesta mi-au picat în mâna două albume: “Gorgone” (2007) şi “Hârtie De Împăturit Muntele” (2010). Le-am devorat cât ai bate din palme şi mi-am zis în sine: “trebuie să mai fie”. Aşa am dat peste alte două albume în colaborare cu o îndrăgită trupă din peisajul hip hop-ului mioritic. PeAmenințarea Maimuței (2009) şi Imperiul Lianelor (2010), Kazi a colaborat cu cei de la Specii.

Deşi este un personaj ce s-a făcut remarcat începând cu anul 2007, apreciatul artist a dispărut după câţiva ani din peisajul muzical. Însă, în urmă cu puţin timp, Banana Society ne-a dat veşti minunate: Kazi revine. Dacă credeaţi că asta era totul, v-aţi înşelat. Alături de Silent Strike iese la lumină un EP ce a primit numele Silent Regis. Pe 27 martie este lăsat liber să circule printre devoratorii de hip hop. Reacţiile pozitive nu au întârziat să apară şi toată lumea aştepta nerăbdătoare data de 11 aprilie să meargă să îl revadă pe Kazi.

Timpul parcă a zburat şi ne-am trezit în Silver Church, în mijlocul a sute de persoane la fel de nerăbdătoare ca şi noi. Dan Basu s-a asigurat că aşteptarea nu va fi apăsătoare şi ne-a întreţinut pe ritmuri alese până ce a făcut “schimbul de tură” cu Silent Strike. Era clar, Kazimir se pregătea să se afişeze în faţa sutelor de fani şi să îi privească în ochi. Ropote de aplauze au inundat Silver Church atunci când Kazi a apărut pe scenă alături de Bean MC. Ce a urmat a fost incredibil. Personal m-am simţit că într-un carusel care se mişcă foarte repede. Toţi cei prezenţi au cântat într-un glas cu artistul, nelăsându-l singur nici măcar o clipă. Dacă nu mă credeţi, aruncaţi un ochi peste înregistrările video ce au apărut imediat după concertul de lansare.

De la primul rând din faţa scenei până la ultimul om din spate, toţi strigau într-un suflet “Kazi”, dând un plus atmosferei. Piese de pe albumele menţionate anterior au curs una după cealaltă, acestea fiind atent îmbinate cu instrumentale independente ale lui Silent Strike. Deşi pe lista invitaţilor era menţionat doar Bean, pe scenă şi-au mai făcut apariţia Vali Umbră şi Omu Gnom, cele două momentele aducând un plus de energie. Mitul “Cristi mic şi Cristi mare” a fost spluberat, Kazi explicând cine sunt în realitate cei doi “indivizi”.

Imediat după concert au apărut şi primele reacţii:

Mulţumim pentru tot.  A fost magnific !

Un singur lucru după concertul de ieri: INCREDIBIL !

♥ Speeechless! Gata, s-a schimbat istoria!!

Eu sunt de accord cu ei. Şi, dacă totuşi nu ai reuşit să ajungi joi seară  să vedeţi cum cade Biserica de Argint, te invit să “răsfoieşti” şi galeria foto. Pozele pot fi descărcate la mărimea originală de pe pagina noastră de Facebook.

Kazi Ploae, chiar te-ai întors.
Tu chiar crezi că mai are rost?
Regis Osmund, nu-nteleg.