ON sau SickSound Crew? Alan sau Kepa? Smokey sau Krem? “Aici sau la pachet?”

Pe 17 iunie 2012 se încheia ciclul tripurilor organizate de Smokey şi Krem în Elephant Pub. Însă, voi chiar aţi crezut că se va termina totul? Nici vorbă! Susţinuţi de Junky Size Events şi alături de prieteni apropiaţi, cei doi au pus Elephant-ul la cale şi au dat tăiat panglica celui de-al doilea sezon. Pentru a se păstra tradiţia “anotimpurilor”, primul episod a fost botezat Tripu’ unei nopţi de iarnă.

Acestea fiind spuse, am găsit un motiv întemeiat pentru a face un drum până în Centrul Vechi al Bucureştiului, duminică seară. Cu mic cu mare ne-am dat loc de întâlnire “sub pământ” la o bere, suc, mojito, tequila şi … o doză zdrăvănă de hip hop. Evenimentul a fost structurat ca la carte:

• warm up cu hip hop românesc din “preistorie”
  • un DJ apreciat la platane care să asigure bună funcţionare a lucrurilor
  • 3 invitaţi ce au reuşit să arunce Elephant-ul în aer şi să ridice în aer toate mâinile
  • show-ul în sine, copt la foc rapid, presărat cu o glazură dulce şi bombonele colorate care să te facă să pofteşti şi mai tare la produsul final

Acum a venit şi timpul să detaliez puţin ce s-a întâmplat. În ceea ce priveşte warm up-ul, menţionez că acesta a fost pregătit cu mare atenţie chiar de Smokey şi Krem, motiv pentru care s-ar putea explica de ce printre Moromeţii, La Familia, BUG Mafia, Deceneu, Urban Records şi mulţi alţii s-au strecurat şi două hit-uri “contemporane”: Ruby – “Stinge lumina” şi Connect-R –“Vara nu dorm”.

Lista invitaţilor a fost una lungă, însă trei nume au fost strigăte în deschiderea spectacolului. După ce DJ Undoo şi-a ocupat locul la platane, O.N. ne-a provocat să simţim hip hop-ul, punându-ne sângele în mişcare. MC-ul constănţean a demonstrat încă o dată că versurile sale, împletite cu beat-uri atent selectate, pot provoca “lovituri dure” ascultătorilor săi.

Sunt şase (deşi au fost doar cinci dintre ei prezenţi), au patru cyphere lansate până în prezent şi aruncă “sunet bolnav” fără să stea prea mult pe gânduri. JaZZ 8, Kent Archie, Esra, Swift şi Qishta Ceinaru au luat cu asalt micuţa scenă a clubului. Nu numai că ne-au învăţat imnul lor, însă ne-au oferit şi un mic “teaser” al materialului ce urmează să fie lansat (sperăm în viitorul apropiat), “Atenţie, se închid uşile”. În plus, SickSound Crew au lansat aseară, în echipa completă (adică este şi Clue în ecuaţie), piesă Horror Story extrasă de pe acest album.

Strigă SICK, strigă SOUND, strigă tare să răsune-n underground!

Ultimii, dar nu cei din urmă, au fost Alan & Kepa. Ei au simţit nevoia să simtă oamenii mai aproape şi au abandonat scena în detrimentul locului din public. Nu mai este de mult un subiect Tabu că cei doi au lansat un album foarte apreciat în 2012, motiv pentru care piese extrase de pe material nu s-au lăsat aşteptate. Băieţii au avut la rândul lor doi invitaţi: Stress şi Cerbu. Bănuiesc că nu mai are rost să vă spun ce a urmat. Vă liniştesc şi vă asigur că nu au sărit căţele … la propriu. Însă ele au fost prezente sub formă lirică şi în imaginaţia noastră.

Mesajul meu e greu, îţi da la cap ca barda,

Eu scriam zile-ntregi, când tu stăteai degeaba (Când tu stăteai degeaba)

Una peste alta, a venit rândul celor doi artişti ce au ţinut capul de afiş să îşi ocupe locul pe scenă. Însă, aşa cum deja ne-am obişnuit, Smokey şi Krem apar într-o ţinută nonconformistă la fiecare trip (cel mai bine se poate observa în poze). Nu pierd prea mult timp şi dau liber rimelor să muşte din cei ascultători. Pentru a ne lăsă să ne tragem puţin sufletul după artiştii din deschidere, cei doi ne-au oferit trei piese de pe noul lor material (pe care ştiu că mulţi îl aşteaptă cu nerăbdare), “Aici sau la pachet?”. În plus, din categoria “piese pe care nu ştim să le cântam, căci sunt prea noi” ne-am delectat şi cu o piesă la care Argatu şi-a adus o contribuţie semnificativă.

Dacă aţi crezut că lista invitaţilor s-a terminat, staţi să vedeţi ce urmează de acum înainte. Oricine a fost prezent duminică seara poate recunoaşte cu mâna pe inimă că momentul în care Emisia 2 a urcat, pe scenă a fost unul cu totul şi cu totul deosebit. Te-ai gândit vreodată cum ar suna piesele Smokey şi Krem unplugged? Ei bine, noi am aflat. Şi sună atât de bine, încât nu am cuvinte să descriu. Deşi Praetor nu a putut fi prezent, piesa În pat cu ea a primit un mic ajutor de la Qishta şi de la Alinuţa (da, fata roşcată care cântă despre shaorma cu usturoi). Am constat că Mă-ta are cratimă are aceleaşi “sfaturi” şi unplugged, Ema dând piesei un aer aparte. Cireaşa de pe tort a fost însă piesă cântată de solistul trupei Emisia 2. Mai ţineţi minte că vă vorbeam despre Ruby mai sus? Ei bine, după o introducere savuroasă, Krem şi-a luat poziţia de “stativ” şi melodia “Stinge lumina” a suferit o transformare radicală.

Şi, dacă aţi crezut că asta este tot, v-aţi înşelat. “Colegul de afaceri, proiecte şi de cameră cu Krem” aka Silviu Mircescu îşi face şi el simţită prezenţa . Ca de obicei, plin de carismă şi talent, s-a camuflat perfect în decorul creat de Smokey şi Krem. După ce am petrecut “Sara” împreună, ArsPoetica, adică Gecko şi Zhenon, ne-au prezentat un “cântecel” despre ţara în care trăim. La final, “Discul de jazz” a început să se învârtă şi o “petrecere în pijamale” a început. Poate acesta este şi motivul pentru care Smokey şi Krem ne-au băgat “În pat cu ea” şi au tras draperiile, punând punct tripului de iarnă.

Printre piesele ce s-au mai strecurat în setlist-ul de duminică seara, menţionez: “UNATC”, “Galina Blanca”, “De la răsărit”, “Toată lumea fumează”, “Mănânci rahat”, “Cine plm e Smokey?”.

Iarnă-i grea, omatu-i mare, anu’ patru tripuri are! („notă” personală)

Primul din sezonul doi s-a încheiat. În continuare găsiţi fotografii surprinse în timpul evenimentului. Ele pot fi descărcate la mărimea originală de pe pagina noastră de Facebook.