Probabil au venit să își serbeze ziua de nume. Probabil au venit pentru a sărbători ziua de 1 Decembrie. Probabil că au venit să își umple sufletul cu puțin underground folclor. Probabil au venit pentru că pur și simplu nu aveau ce face vineri seara. Oricare ar fi fost motivul, aproximativ 1500 de suflete s-au strâns pe 30 noiembrie în Atelierul de Producție. La doi ani de la apariția proiectului Subcarpați, Banana Society pune în scenă un eveniment pe sufletul românilor.

Deja celebru pentru serile de duminică din clubul bucureștean Goblin, Dan Basu a avut grijă ca intrarea fiecărui nou venit să fie așa cum se cuvinte. De la Norzeatic la Kazi Ploae, de la The Cat Empire până la Argatu’. Un mix de stiluri muzicale au zguduit din temelie Atelierul de Producție ce căpăta contur de la un minut la altul. Bătăile din palme în sincron, câteva straie populare și steagurile României fluturând au dat startul petrecerii.

Power pe Vinil își ocupă locul la platane. VJ Andri se alătură subtil lângă el. Vocea caldă a Georgianei Mănăilă lovește precum un tsunami. Oficial, rotițele s-au pus în mișcare. Bean și Vali Umbră se alatură familiei Subcarpați pentru o doză șoc de Underground folclor. Puiul de dobrogean cunoscut și sub numele de Emil Teleagă aka Aforic își face apariția ca un personaj episodic într-un film de lung metraj, iar după ce ne-a spus povestea sa „De când mama m-o facut” până în prezent, Aforic a provocat pe toată lumea „să sară„.

Am învățat în scoală că balada este o specie a genului epic ce conturează evenimente eroice ale unor personaje istorice, fantastice sau contemporane. Nu mai este niciun secret că Subcarpați iubesc România cu istoria și folclorul său, motiv pentru care au luat naștere pieseleBalada lui Iancu și Balada românului. Cât timp Bean a intrat în pielea „Lăutar(ului) de București”, flăcăii din hora sa au jucat cât i-au ținut picioarele. Vali Umbră a servit tuturor un „Underground Cocktail” tipic bucureștean, amintindu-ne din nou cine este și de unde vine.

„Atât de personal” vă voi mărturisi ceva. „Când a fost la `89” auzeam pentru prima oară unul dintre cântecelele copilăriei mele: „Avion cu motor, ia-mă și pe mine în zbor”, pasaj care se regăsește și pe una din piesele trupei Subcarpați. Fără a fi prezentă fizic, vocea Marei a răsunat din nou pe piesa „La cutare” extrasă de pe primul material Subcarpați. Obiceiurile românești au prins viață cu ajutorul unei singure piese, „Ța-Ța-Ța. Capriță-Ța”.

Când eu spun Ța-Ța-Ța. Capriță-Ța, voi spuneți obicei din țara mea.

Petrecerea a continuat cu un after party asigurat de Unchiu Fester – UFe. După un asemenea eveniment, sunt convinsă că toată lumea a gasit „Drumul spre pace”. În continuare găsiți galeria foto a evenimentului. Dacă nu ai apucat încă să ajungi la un concert Subcarpați, fă un sacrificiu și mergi să redescoperi valorile țării tale transmise prin muzică.

Hai sa vorbim de viitor
Istorie, popor
N-are rost să ne omoram cu date