Graffiti-urile cu tentă social-politică din mediul urban ar putea fi un soi de „pulsoximetru” al preocupărilor sociale precum și al simpatiilor sau dezaprobărilor politice manifestate în rândul populației din așezarea respectivă. Graffiti-ul nu reprezintă desigur un indicator fidel al „pulsului” întregii comunități deoarece această formă de manifest politico-socială este, prin natura sa non convențională atribuită cetățenilor care au de transmis mesaje politice sau sociale radicale, care cu greu își găsesc locul în spațiile convenționale de exprimare. Tot în spațiul public mai putem întâlni mesaje care prin alte mijloace nu ar fi luate în seamă și conștientizate de către societatea civilă.

 Nu cred că există bucureștean care să nu fi văzut stencil-urile care îl ilustrează pe Nicolae Ceaușescu alături de mesajul „vin în cinci minute” care au împânzit străzile Capitalei nu cu mult timp în urmă. Aceste desene au fost realizate de Dumitru Gorzo, un artist plastic român care și-a propus ca prin intermediul lucrărilor sale „expuse” direct pe zidurile orașului să-și găsească „interlocutori” din rândul populației simple. Artistul a ales imaginea lui Ceaușescu pentru că acesta stârnește chiar și în zilele noastre diverse sentimente printre români.

  O altă mobilizare în sfera graffiti – de mare impact de această dată – a apărut în urma mișcării ecologiste „Salvați Roșia Montană” din perioada 2011 – 2013. Acest manifest a reprezentat și prima instanță de succes notabilă a unei mișcări civice împotriva unei măsuri guvernamentale în România.

 În ultimii ani am fost de-a dreptul asaltați de sloganul „Basarabia Pământ Românesc”, transformat ulterior în „Basarabia e România”. Scopul campaniei este acela de a populariza această idee în rândul populației, dar și de a atrage atenţia asupra subiectului unirii Basarabiei cu România.

 Din Centrul Vechi al Bucureștiului şi până la periferii, de la zidurile clădirilor şi până la mijloacele de transport în comun, Capitala s-a umplut de simpaticul îndemn „priveşte cerul”. Autorul acestuia spune că mesajul său este un mod de a-i invita pe oameni la joacă, acesta considerând că prin simplul gest de a privi cerul ne putem înțelege mai bine ca indivizi și că vom privi din alte perspective rolul pe care îl avem în societate.

 Nu cred că mai există o staţie de metrou în Bucureşti care să nu fie invadată de mesajul „Nu te mai preocupa eşti frumoasă astăzi”. Mesajul care a apărut inițial pe un perete de la metrou și care a ajuns să fie răspândit în toată ţara, reprezintă doar o modalitate creativă şi inedită de a-i îndemna pe oameni să se aprecieze pe ei înșiși dar și pe cei din jurul lor așa cum au fost creați de natură.