Wu-Tang

Undeva la periferia orașului Marrakech din Maroc, in interiorul unui seif adăpostit sub umbra Munților Atlas există o cutie din argint și nichel care ar putea schimba modul în care muzica este consumată și monetizată. La această cutie a lucrat timp de 3 luni artistul britanico-marocan Yahya, ale carui lucrări au fost comandate de către familiile regale și liderii de afaceri din întreaga lume. În curând acesta va creea un altfel de piesă de artă, mai exact albumul ”The Wu – Once Upon A Time In Shaolin”, realizat în secret în ultimii ani.

Acest lucru ar fi unic în istoria muzicii moderne, mai exact vânzarea unei singure copii a unui album, fara a colabora cu vreo casa de discuri. Prețul acestui material ar depăși milioane de dolari.

”Vom vinde acest album așa cum nu a mai făcut-o nimeni niciodată în istoria modernă a muzicii. Vom face un singur exemplar, pentru colecționari. Va fi ca și cum cineva ar avea sceptrul unui rege egiptean”, sunt cuvintele pe care le spune RZA, membru Wu-Tang Clan, în interviu acordat celor de la Forbes.

Planul celor de la Wu-Tang Clan este de a utiliza acest album ca o rampă de lansare pentru reconsiderarea muzicii ca artă, în speranța de a restabili adevăratul preț a muzicii. Planul de distribuire în rândul fanilor Wu-Tang Clan este de a organiza un turneu prin muzee, galerii sau festivaluri, unde vor stabili un preț de intrare de aproximativ 30 – 50 de dolari pe persoană. Vizitatorii vor fi controlari de securitatea incintelor pentru a se asigura că dispozitivele de înregistrare nu sunt introduse înauntru, iar piesele de pe album sunt în siguranță. Cel mai probabil albumul de 128 de minute/ 31 de melodii va putea fi ascultat de pe căști furnizate de către organizator, deoarece dacă și o singură piesă scapă pe internet, acest concept este compromis.

După finalizarea turneului de promovare a albumului, Wu-Tag Clan va pune spre vânzare acest album la un preț de ordinul milioanelor. Viitorii potențiali cumpărători a acestui material ar putea fi brand-uri pentru a achiziționa acest material, ca apoi să-l folosească pentru publicitate. Ca un exemplu, Samsung a cheltuit 5 milioane de dolari pentru a cumpăra copii ale celui mai recent album semnat Jay-Z, pentru utilizatorii lor. Totuși albumul poate fi cumpărat și de o persoana privată.

”Ideea că muzica este artă a fost ceea ce am spus de ani. Și totuși, muzica nu beneficiază de același tratament ca și arta, în sensul de valoare a ceea ce este, mai ales în zilele noastre, când aceasta este devalorizată și diminuată la aproape de a fi oferită gratuit”, mai spune RZA în acest interviu.

”Cred că este un portret muzical care va revoluționa muzica în viitor”, a declarat membru Wu-Tang Clan, Masta Killa, printr-un mesaj pe internet.

Acesta fiind recunoscător omului Ringz, pentru această colaborare și de a face parte din acest proiect. Tot ce mai trebuie făcut la acest materia, este de-al transfera într-un suport fizic.

Întrebarea noastră este următoarea, cât poate să coste albumul ”The Wu – Once Upon a Time In Shaolin”?